17 october - 7 november; Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eddy & Miranda Swart - WaarBenJij.nu 17 october - 7 november; Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eddy & Miranda Swart - WaarBenJij.nu

17 october - 7 november; Costa Rica

Door: Amerikaas

Blijf op de hoogte en volg Eddy & Miranda

27 November 2008 | Costa Rica, San José

Hola amigos,

Tsja hier volgt ons laatst geschreven bericht vanaf deze kant van de wereld. Onze avonturen van Panama en de thuiskomst volgen in Holland. We hebben al helemaal de bibbers denkend aan het koude Nederland, morgen om 10.00uur vertrekt ons vliegtuig vanaf Panama Stad..... Onze Herbie is verkocht hij blijft toch maar in Panama wonen.
In Costa Rica zijn we eerst naar Playa del Coco gegaan aan de Pacific. Prachtig hier, maar zwemmen en op het strand liggen was niet erg prettig, beetje vies. Je hebt hier ook net het gevoel of je in de States bent zoveel Amerikanen. Eddy is 2 dagen gaan duiken en Miranda en Maira gingen de eerste dag mee op de boot. Miranda werd zowaar zeeziek en Maira vond het allemaal prima!!!! Het duiken viel tegen, het zicht was niet te best maar er waren wel wat grote vissen, Eddy is natuurlijk verwend met de Caribbean Dag twee ging Eddy met een grote boot naar de Catalina Islands, alsof ie milionair is zeg..hihi s´Avonds naar de kroeg bleek daar een verjaardag aan de gang en we konden gelijk aanschuiven, heelijk eten zeg.
Van Playa del Coco op weg naar Nosara ook aan de Pacific. Prachtig strand zeg!! We hebben hier gecouchsurfd bij Brenda, onder een muskietennet en in een boomhut. De howlermonkeys brulden er vrolijk op los en er zaten prachtige vogels. Door het regenseizoen is alles erg vochtig en na een paar dagen zaten veel van onze spullen onder de schimmel. Alhoewel het zeker 30 graden is, droogde de was buiten niet. Onze gastvrouw is ex wereldkampioen boxen 8 jaar geleden en had een heuse gym. Miranda vond het nodig om een keer mee te zwoegen en dat viel nogal tegen. Ze heeft toen besloten om pas in Nederland weer wat te gaan doen hahaahah
Op het strand van Nosara komen 3 keer per jaar de Oliver Ridley schildpadden om er hun eieren, zo groot als pingpongballen, te leggen. s´ Avonds zijn we met z´n drieen op een quat naar thet strand gereden over maar liefs 3 smalle en scheve hangbruggen zo breed als de quat zelf iiiikkkss. Om de schilpadden niet te verblinden mag je alleen met rood licht gebruiken anders raken de schildpadden gedesorienteerd en gaan ze landinwaarts en niet nar de zee terug. Onvoorstelbaar er waren hier honderden schildpadden we struikelden er bijna over. Echt een geweldige mooie ervaring!!
Na Nosara zijn we via Arenal naar La Fortuna gereden, dit ligt aan een groot meer met de enige aktieve vulkaan in Costa Rica. Een regen onderweg.....we kwamen in het dorp aan en hadden mooi zicht op de vulkaan maar toen we er later naar toe reden was het helaas bewolkt. We parkeerden Herbie naast de vulkaan en werden s´nachts en in de ochtend opgeschrikt door een BIG BANG als de vulkaan spuwde. Rare gewaarwording hoor, klinkt als onweer maar dan harder. Helaas door de bewolking hebben we s´nachts geen lavaflow kunnen zien. Volgende dag waren we toe aan een lekker warm bad dus zijn we op naar de hotsprings gegaan. Lekker aan de bar hangen met een cocktailtje erbij... Maira vond het water veel te warm en viel hierna in diepe slaap.
We waren nog druk op zoek naar een couchsurf adres in San Jose, kregen we zomaar een verzoek of we bij Sarah Joy en Julio wilden surfen. Zij hadden over ons gehoord van andere couchsurfers uit Alaska en waren benieuwd naar onze ervaringen, reizen/zwanger/couchsurfen, maar vooral naar Maira want Sarah was 7 maanden zwanger van hun 1e kindje. Tja zo´n verzoek konden we natuurlijk niet weigeren hahah dus wij op naar de hoofdstad. We konden meteen mee naar een couchsurflunch. In San Jose hebben we het Nederlandse paspoort van Maira Elena Swart Hoekman opgehaald, blijkt dat ze in Nederland ook 2 achternamen heeft zoals in Latijns Amerika gebruikelijk is. Na San Jose zijn we verder gegaan naar Siquirres. Waar Eddy is wezen White Water Raften op de Pacuare rivier. Wat een avontuur, 30 km lang raften en totaal 1km naar beneden. Eddy is 2 maal overboord geslagen het ging er ruig aan toe hoor maar het was geweldig. Fotoos hiervan zijn op een cd naar Nederland gestuurd dus helaas kunnen we ze nu niet laten zien.
Op weg naar Puerto Limon kwamen we langs een jungletram. We dus aan een kabelbaan de jungle door, erg mooi. We torenden hoog boven alle bomen uit. Hele aparte bladeren en bomen, lianen en vogels. De natuur in Costa Rica is echt mooi hoor! Na deze rit hebben we nog door de jungle gewandeld maar halverwege begon het te regenen dus zijn we snel naar Herbie gelopen haahaha. Ja want als het hier regent komt het bakken uit de lucht! Om na al deze aktie weer even te relaxen (zolang het nog kan) zijn we naar de Caribische kust gereden, Manzanillo. BLOEDHEET. Lekker een dagje op het strand en zwemmen, uit eten want koken is dan veel te heet dan wordt het wel 40 graden in Herbie.... s, Nachts koelde het wel af tot 25 graden en lagen wij onder een dekentje hahahah
Na een dagje relaxen de volgende dag naar onze laatste bestemming PANAMA. Wat we daar weer beleefden lezen jullie de volgende keer. We moeten nu dringend onze spullen pakken en ons gereedmaken voor de reis. We vliegen van Panama, via Miami en Frankfurt met als eindbestemming Schiphol. We verblijven eerst bij familie en later in Amersfoort. Alhoewel we ons er op verheugen iedereen weer te zien moeten wij toch afscheid nemen van ons reizende bestaan en dat is even slikken want het beviel ons namelijk enorm goed hahahha

Hasta sabado,
tus amigos Eddy, Miranda en Maira

• 26 November 2008 - 22:23

Jan Willem:

Ha die Eddy,

ik wens jullie een goede vlucht terug naar Nederland en een super ontvangst op Schiphol.

Groetjes, Jan Willem

• 26 November 2008 - 22:57

Jantien & Remko:

Mooie fotos! Fijne vlucht terug. Keep us posted!

• 27 November 2008 - 02:07

Carl And Henny:

Have a great trip back home and what a party at Schiphol it will be!! Many anxious relatives who cant wait to see you back again and of course the main attraction: MAIJA!!! Our best wishes to all 3 of you.

• 27 November 2008 - 07:10

Marcel Thio:

Hey Eddy,

Ik heb al met mijn directie erover gehad en hij had een vacature voor je als bouwkunde projectleider in omgeving Utrecht. Maar hij verlangt van je een cv.. Misschien kan je het al maken voordat je terug komt. Hoe eerder hoe beter. Als je het maakt mail het dan even naar me mailadres: thio@wisselingh.nl...
    Nou al bijna weer terug he? Hoe is het met je gezin? Is alles ok? Gr Marcel Thio

• 27 November 2008 - 07:40

Bas:

Goede reis morgen !

heeft iemand toevallig een vluchtnummer ?

• 27 November 2008 - 08:36

Hannie Wiersma:

Een veilige thuisreis!
    Ben heel benieuwd naar de live up-date!
    Liefs Hannie

• 27 November 2008 - 09:49

Geertje:

alweer hele mooie fotoos.goede reis.mischien tot volgende week.groet geertje

• 27 November 2008 - 11:57

Hait En Mem:

Ja ja nog een nachje,en dan begint de grote reis terug naar Holland.Wij wensen jullie een fijne en veilige vlucht toe .En tot weerziens op schiphol zaterdag En wat een poppie die Maira ze heeft al een lekkere bolle toet .Nog even dan kunnen we ze lekker vasthouden en knuffelen .En jullie natuurlijk ook he..Dus oant sneon .Leafs en groetsjes fan Hait en mem Doeiiiiiiii

• 27 November 2008 - 15:01

Gerlof En Carla:

Hoi Eddy en Miranda en Maira.We hopen dat jullie een hele goede terug reis hebben.En we hopen jullie heel gauw weer te zien. Wat een prachtig meisje hebben jullie,Het gaat jullie goed en tot gauw. GROETJES VAN gERLOF EN cARLA

• 27 November 2008 - 16:30

Ted En Ida:

Wel it almost time to leave ,and wishing you a very good flight back home! Your dream vacation was fulfilled,and now a extra bonus,MAIRA,to take home.Geniet van alle feest dat jullie staat te wachten!

• 27 November 2008 - 16:50

Margarethe:

Hé Miranda,
    Hou de warme trui maar bij de hand want het is hier erg koud in vergelijking waar jullie nu zijn. Wat een mooie foto's van Maira!
    Ik wens jullie een goede terugvlucht en een mooie aankomst met z'n 3-en!
    Liefs

• 27 November 2008 - 20:14

Bas Tien En Maartje:

Wat een prachtige laatste kiekjes! Jullie zullen vast wel een beetje heimwee krijgen naar dit geweldige avontuur. En wat is Maira een lieffie. We wensen jullie een goede reis en zien jullie snel in Nederland! lieve groetjes van ons.

• 27 November 2008 - 20:24

TJC:

Heerlijk nog ff meegenieten van al het mooi's. Nog heerlijker om jullie straks weer live te zien!!!
    Het was leuk om jullie te volgen. Dank voor het meegenieten XTJC

• 27 November 2008 - 20:29

TJC:

Speciale mededeling, wij vliegen met:

LUFTHANSA - LH 4672
    SAT 29NOV FRANKFURT DE AMSTERDAM NL 0900 1010
    INTL SCHIPHOL
    NON STOP TERMINAL 1 DURATION 1:10

Hoop dat ik het door mag geven en dat mn Bas dit leest!!Gezien jij om deze gegevens vraagt.

fijn wederzien!!

• 27 November 2008 - 20:52

Bas:

Ja top, dank je

• 27 November 2008 - 22:18

Aad En Helen:

Goede (terug)reis en het zal wel even wennen zijn in ons kikkerland.

• 30 November 2008 - 15:20

Raymond:

Hiephiephoera de globetrottertjes zijn weer thuis.Het was mooi jullie weer te zien op schiphol (ome raymond was natuurlijk weer iets te laat vanwege de nacht ervoor maar deftig volk komt altijd iets later hahaha)Blij dat jullie weer terug zijn en maira is prachtig!! Groetjes raymond