5-16september On the road BC - Reisverslag uit Banff, Canada van Eddy & Miranda Swart - WaarBenJij.nu 5-16september On the road BC - Reisverslag uit Banff, Canada van Eddy & Miranda Swart - WaarBenJij.nu

5-16september On the road BC

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eddy & Miranda

01 Oktober 2007 | Canada, Banff

Beste Vrienden,
Herbie is er klaar voor om te beginnen met zijn 2e leven! We hebben hem opgetopt bij Henny en Carl en zijn via Abbortsford (Ted en Ida) vertrokken richting Harrison Hot Springs. Een schitterende plek aan Harrison Lake. Op dit moment waren hier de wereldkampioenschappen Sandsculpture gaande, awesome! Op de parkinglot hebben we hier overnacht en zijn de volgende dag via Hope naar Manning Provincial Park gereden. Na 3 uur kayaken op Lightning Lakes door een geweldige natuur zijn we doorgereden naar Hedley waar we ons enige nachtje hebben doorgebracht op een camping RV Goldenmountain (18dollar ) Lekker douchen, wasje draaien en een kampvuurtje voor het slapen gaan. Ondanks het mooie plekkie en niet duur toch besloten verder te gaan wildcamperen. De volgende dag zijn we naar the Gristmill in Keremeos gegaan. Een meelmolen en winkel gesticht in 1877 (Mr. Price) voor de vele goudzoekers wat leide tot het verbouwen van koren door de indianen. Even zwemmen in Osyoos Lake, hot in the dessert en overnacht in Oliver, Wine Capital. Vervolgens via Penticton en Kelowna door naar Vernon waar we de hele middag hebben gezwommen in Kalamalka Lake. Om 22.00uur werden door the Copps weggestuurd, no camping! 1Km verderop lekker geslapen. Via O'Keefe Ranche een veeboerderij gesticht in 1867, met winkel/postkantoor en kerkje de eerste in de Okanagan valley. Door naar Sicamous waar we hebben overnacht. Volgende ochtend via Crazy Creek Falls de Revelstoke Dam bezichtigd. De op 1 na grootste Dam in Canada 175m met een max. capaciteit van 2.764.500 kW. Vervolgens door gereden naar de Kickinghorse River in Golden op naar de volgende dag. Na al dit gereis zijn we wel toe aan een relaxed dagje dus hebben we lekker gepoedeld in Radium Hotsprings. Op naar Banff en Jasper....!

• 01 Oktober 2007 - 20:18

Tjerk En Claudie:

Wederom mooie foto's! mooie natuur...over een week gaan wij eindelijk ook op vakantie, wel wat korter offcourse ;-) Volgende keer krijgen jullie fotooootje uit china, allright?