17-27september Banff and Jasper - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Eddy & Miranda Swart - WaarBenJij.nu 17-27september Banff and Jasper - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Eddy & Miranda Swart - WaarBenJij.nu

17-27september Banff and Jasper

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eddy & Miranda

01 Oktober 2007 | Canada, Edmonton

Aangekomen in Banff hebben we eerst een parkpas en een wildernispas gekocht, om met de tent te mogen kamperen. De volgende ochtend begonnen aan de SKOKI LOOP waar we 4 dagen en 3 nachten over doen. Maar eerst smiddags langs Lake Louise dat bekend staat om het prachtige azuurblauwe water,ook hebben we daar een pica gezien, een soort hamster.Eerste dag Skokiloop zijn we via hiddenlake naar lake Baker gelopen. Onderweg een paar berggeiten gezien. Eerste nacht was het erg koud ongeveer -5. Amper geslapen maar de omgeving was schitterend!!Tweede dag naar de Skokilodge gelopen waar het begon te sneeuwen, 6 cm. 's Avonds uitgenodigd bij het kampvuur onder de tarp samen met hikers uit Manitoba.Derde dag heeft Eddy de top van Skoki moutain beklommen 2700 meter!! Mooi uitzicht aldaar.De volgende dag een gigantische grizliepoot afdruk ( er was daar veel beeraktiviteit maar we hebben er geen in t echt gezien, jammer he)gezien en terug naar herbie gelopen. De volgende ochtend een rustdag genomen,want wereldreizen is hard werken!Omdat Lake Loise zo prachtig was hebben we daar nog een dag gewandeld naar zes gletjsers, er waren zelfs mensen die de gletsjer beklommen, maar die vind je bijna niet terug in zo'n groot gebied! Opeens hoorden we gedonder en keken op, zagen we een lawine! En dat gebeurde daarna nog 2 keer! (staat op film) De volgende dag zij n we via de beroemde Icefield Parkway richting Jasper gereden. Tussenin heb je de Colombia icefield een groot ijsgebied met allemaal gletsjers. Deze gletjsers zorgen voor veel meren en rivieren die uiteindelijk in de Atlantische Oceaan, de Pacific Oceaan en naar de Antartische oceaan gaan. Veel waterkrachtcentrales onderweg bij de rivieren. Een bezoek aan deze Icefields was inmens. Grote trucks op het ijs dat 300 meter dik is dus je zakt er niet makkelijk doorheen!! In Jasper hebben we de Tonquin Valley gelopen, de bedoeling was 4 dagen maar dat werden er 3 vanwege kou... We waren de enigen in het gebied dus dat was rustig kamperen.De omgeving was SCHITTEREND. We hebben Cariboes gezien bij Amathyst Lake waar er niet veel meer van zijn.De volgende dag begon met sneeuw maar later klaarde het op en werd het zonnig! Ons eten zat weer aan een paal 4 meter boven de grond, geen beer kwam erbij maar helaas wel eekhoorns die een gat in de zak vraten en de helft van onze trailmix op aten!!! Terug bij herbie zijn we naar Miette hotsprings gereden om de volgende dag lekker weer te ontspannen. Op deze stralende dag en mooie route zagen we 14 Elks ( soort hert) en 3 coyotes!!!! Daarna vervolgde onze weg naar Edmonton waar we een weekend bij een stel Kathy en Neill hebben doorgebracht. Heel gastvrij en we hebben hier rondgewandeld, gebeld, was gedaan, gemaild en deze site bijgewerkt!!Zo dat was het voor nu, we gaan zo weer vertrekken en over 21 dagen zitten we in Churchill om de ijsberen te bekijken!!! TOT DAN Groetjes Eddy en Miranda

• 01 Oktober 2007 - 21:52

Tjerk En Claudie:

wat sjoch ik no? un burd oan the mac iene wildernis?!

• 02 Oktober 2007 - 16:04

Aad En Helen:

Schitterende foto's, ben nu al benieuwd naar het volgende verslag.

• 02 Oktober 2007 - 17:48

Erik Elsinga:

Hoi buurtjes,

Wauw ontzettend mooie foto's. Ik krijg bijna zin om er ook eens naartoe te gaan.

Greetz,
    Erik

• 02 Oktober 2007 - 19:14

Raymond:

Mooi verslag en prachtige fotoos dankjewel!!!! Enjoy your trip en groetjes van raymond

• 02 Oktober 2007 - 19:17

Emmelie:

Heeeee alweer super de puper pictures!!
    Jullie zien veel mooi hoor! Nou tot de volgende keer en dikke doei! Toedeledokiiiiiiiii

• 02 Oktober 2007 - 19:37

Ab En Marianne Hilbe:

Hoi Miranda en Eddy wat een prachtige foto's We blijven jullie volgen . groetjes Ab en Marianne.

• 03 Oktober 2007 - 19:55

Marije:

Hee Miranda,
    Bedankt voor je mailtje, echt leuk!!!... Ik heb net al jullie mooie foto's bekeken, echt zo gaaf, maar wel ijs en IJSKOUD, of niet??!!!
    Hoe is het verder met je, heb je al genoeg van de wereld gezien, of ben je nog LANG niet uitgekeken??
    We missen je wel op het werk hoor, allen grappen je nuchterheid en gezelligheid!!
    Deze week was wel leuk geweest voor jouw, want we hebben nu een circus staan op het altrecht terrein...hahha!!
    Ooh weet je wat balen is de systeembeheerder van Eikenboom heeft onze msn eraf gegooid, dus we kunnen niet meer msnen...:-(....dus dat wordt mailen en berichtjes achterlaten!!!

Nog heel veel plezier met jullie mooie reis, we mailen..hihi!!

Dikke TUUUUT...(hahah) Marije

• 04 Oktober 2007 - 16:57

Harold En Marielle:

Hey hoi,

Wat een prachtige foto's weer zeg superrrrrrrr...........!!!!!!!!!!!!!!!
    Ben net als anderen denk ik al weer zeer benieuwd naar het volgende avontuur.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!

Greetz Harold en Marielle

• 04 Oktober 2007 - 19:32

Petra Van Esveld:

Hoi Miranda en Eddie,
    Wat gaaaaaaaaaaaaaf allemaal. Ik heb eens even jullie foto's bekeken, erg mooi. Wow en jullie zien er superrelaxt uit zo met z'n twee. Wat heerlijk joh. Is het zo koud daar, jemig.. brrrr. Enne gave camper zeg, ook best heel groot he'.
    Hier gaat alles goed, ik mis je wel hoor in het team.
    Verders blijf ik twijfelen over waar ik wil wonen, kom er maar niet uit. Tja, moeilijk. Maar het komt uiteindelijk vanzelf een x goed.
    Heeee maar jullie heel veel plezier en zo op deze manier is het heel leuk om een beetje mee te genieten van jullie avonturen. Geniet ze!!
    Liefs Petra

• 05 Oktober 2007 - 06:19

Alwin:

dat seag ik ek al. een burd! he jimme gjin machete bi jimme dan? mooi land zeg. erg wild, daar hoort natuurlijk een wild uiterlijk bij. even scheren in een riviertje zal wel errug koud zijn. toch zou ik graag een foto van ed zien in een bergmeertje;-) dan doe ik de kachel alvast wat hoger, brrrrrr, haha. echt gwelddig dat je de top van skoki hebt gehaald. volgens mij ken ik die naam uit een film. nou, ik drink nog een borrel op jullie, krijg het koud maar ook warm van de fotos

• 06 Oktober 2007 - 15:33

Annemarie:

Hee Amerikaas,

Mooie site en zeer mooie foto's. Echt prachtig die natuur. Moet genieten zijn voor jullie. Leuk dat je vandaar belde.
    Veel plezier verder met jullie prachtige reis.
    groeten
    Peter, Annemarie en Erik

• 06 Oktober 2007 - 16:28

Hait En Mem :

Geweldig zeg die foto,s ,jullie zien wel heel veel moois,maar je moet er ook heel wat voor doen om die mooie plekjes te vinden .En wel heel vermoeiend ,want als je de gezichten van jullie op sommige foto,s ziet ,spreekt het boekdelen.En wat geweldig ED dat je de top bereikt hebt van die berg super hoor ,en dan die sneeuwstorm en dan ook nog in het tentje slapen -10 graden BR BR BR ik moet er niet aan denken .maar ja nu eerst maar achter de IJSBEREN aan ,dat lijkt me ook een belevenis om die te zien ,maar er niet te dicht bij komen hoor.Nou jullie genieten er nog maar ,en dat doen jullie wel zeker zo te zien en horen .Pas goed op jullie zelf ,en de groetnis en een protte leafs fan us ut it moaie MAKKUM ....DOEG..HAIT EN MEM.

• 07 Oktober 2007 - 19:31

Mila, Bas & Dinand:

Zo het wordt tijd dat we eens reargeren.

Zoe te zien is het daar BEREgezellig en wat een onvoorstelbare mooie momementen daar, eigenlijk zijn we best wel een beetje jaloers dat we er dan niet bij kunnen zijn. En de temperatuu(b)rrrrrr, daar zijn we minder jaloers over hoor (zeker mila ;) )
    Die kleine weet precies wie Budha is (af en toe krijgt ie een knuffeltje van hem dus als jullie ooit nog terugkomen breken jullie wel een klein kinderhartje hoor !!
    Bedankt voor het kaartje trouwens
    groetjes !!!!!

• 09 Oktober 2007 - 17:50

R+R Elhorst:

hallo eddy en miranda

Wij zijn sinds kort op de site maar horen het een en ander ook via pa en ma maar we vinden het nu al heel geweldig wat jullie beleven wat je nu kunt doen neemt niemand jullie meer af. geniet van al het moois en vergeet je zelf niet.

gr R+R

• 10 Oktober 2007 - 09:28

Geertje:

he eddy en miranda.wat een mooie fotoos.pas op voor de beren en geniet er maar van. groeten geertje brouwer.

• 11 Oktober 2007 - 08:59

Mama En Gerard:

hallo ed en mir wat hebben jullie weer geweldig veel gezien schitterende foto'swat een geweldige reis maar het is er wel koud nu op naar de ijsberen ik heb eenweek niet opinternet kunnen komen maar het is nu weer goed het is wel vermoeiend zo te zien op fot0's maar het geweldig mooi nouw nu op weg naar de ijsberen doe voorzichtig en pas goed op elkaar heel veel liefs enxxx mama en gerard

• 12 Oktober 2007 - 16:02

Amerikaas:

Haydy Folks, echt geweldig al die reacties van jullie! Daar kijken we iedere keer weer naar uit, als er ergens internet is te vinden. We zitten nu in Flin Flon (Manitoba) de 4e Province welke we doorkruisen. Met ons is alles prima en Herbie heeft er nog volop zin in. We weten sinds gister ook dat de E op de fuelmeter echt EMPTY is! En na de eerste regen vannacht moet ik toch even Herbie's roof checken! Per oktober is mijn ouwe vertrouwde mobiele nummer niet meer! We zijn alleen nog bereikbaar op Miranda's mobiele nummer! Het ga jullie goed, tot mailzz.
    Best Regards, Eddy & Miranda

• 13 Oktober 2007 - 21:11

Klaas&Griet:

Wij he net jim foto's bekeken, mooi hoor!Wat en mooie natuur en wat en mooie ver gezichten . Ik zou hest wel zegge dat jim het aardig naar jim zin he .Wij wense jim tegaar nog en gooie rais toe en wij volge jim wel via deze media. HEEEEEL VEEEEL SUC6.

• 14 Oktober 2007 - 19:15

Ouders Bas:

We hebben genoten van jullie foto's en wensen jullie nog veel plezier

• 16 Oktober 2007 - 20:18

Barbera:

We zien jullie genieten, geweldig hoor! bedankt voor de post op de 10e, heel attend! Met ons gaat het ook goed, in feb 08 verwachten we weer een baby!!
    Reis veilig verder, veel plezier, groetjes uit Hattem, Barbera & Dick

• 18 Oktober 2007 - 12:05

Herman En Gerdie:

wat een prachtige foto's, en wat zien jullie veel van de wereld kijk maar uit
    voor de gevaarlijke beren.We blijven jullie volgen nog heel veel plezier.

groetjes Herman Gerdie Wilbert en Rosalie