28september-19oktober; Through Alberta, Saskatchew - Reisverslag uit Thompson, Canada van Eddy & Miranda Swart - WaarBenJij.nu 28september-19oktober; Through Alberta, Saskatchew - Reisverslag uit Thompson, Canada van Eddy & Miranda Swart - WaarBenJij.nu

28september-19oktober; Through Alberta, Saskatchew

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eddy & Miranda

19 Oktober 2007 | Canada, Thompson

Daar zijn we weer! Een update vanuit The Hub of Manitoba, Thompson (3e stad Manitoba 15.000inw.) Na onze eerste geweldige couchsurfing.com experience in Edmonton, zijn we vertrokken over de prairie naar Saskatoon (Saskatchewan). We hebben de Rockies echt verlaten. Het platteland doet ons denken aan thuis, alleen hier zijn er amper dorpen of steden te vinden. In Saskatoon, the City of Bridges, is het schitterend herfstweer! Hier hebben we in de Public Library gratis geinternet, bedankt voor de tip Jantien! Boodschappen gedaan en 2 dagen gewandeld langs de rivier, over de bruggen, door de stad. ‘s Nachts om 01.30uur hoorden we gebons op de camper, Saskatoon Police. Deze wilden alleen even checken of alles goed met ons was. Terwijl we geparkeerd stonden op een invalide parkeerplaats waar je alleen overdag mocht parkeren. Hierna zijn we naar Beaver Creek gereden, een beschermd gebied met een beschermde soort prairiegras. Jammer genoeg geen bevers gezien wel een DAM of twee! We hebben overnacht in Martensville en in de kroeg hoorden we van een trail naar Grey Owl’s Cabine maar daarover later meer. De volgende dag zijn we naar Wanuskewin Heritage Parc gereden, hier zijn resten van meerdere Native (Indianen) nederzettingen gevonden, tot 6000jaar terug! Met diverse Buffalo Jumps, een afgrond waar de Indianen een kudde buffalos de dood in joegen, en een medicinewheel. Door gereden naar Prince Albert, hier zijn we echt geweldig ontvangen door de mensen van het informatiecentrum. Dit weekend was er een Pow Wow gaande, First Nations (Indianen) Gathering, we kregen zelfs vrijkaarten a 60dollar en gratis parkeerkaart voor een week voor de gehele stad! Hier zijn we naar het ‘gratis’ concert geweest met allemaal, voor ons onbekende, Canadeese artiesten. De hele nacht last gehad van ijskoude voeten omdat we op de ijsvloer van het hockeystadion zaten. De dag daarna een Pow Wow gezien, een manifestatie met allemaal verschillende stammen uit Saskatchwan die in hun eigen kledingstijl dansen op Native muziek (veel drum en zang). ‘s Avonds een bioscoopje gepakt, een leuke comedie Good Luck Chuck. Volgende ochtend via de scenic route door naar Waskesiu Lake in Prince Albert National Parc om daar de trail te lopen naar Grey Owl’s Cabine. We hadden hiervoor 2 dagen gepland het was echter 40km. ‘s Ochtends waren we laat de camper uit waardoor we de 2e dag 26 km moesten, best zwaar! Miranda last van haar enkels en ik van m’n knie, gevallen op een boardwalk. Maar het was een bijzondere en mooie trail. Hierna zijn we naar Candle Lake en de ……Sand Dunes gegaan en hebben we overnacht bij Gem Lakes. De volgende ochtend hier een dagtrail gelopen langs deze 5 kleine maar zeer diepe meren gevormd in ijstijd. Hierdoor hebben ze de kleur van edelstenen. Op de weg (Hanson Lake Highway 300km) naar Creighton, kwamen we zonder benzine doordat hier maar 1 pomp was. In Denare Beach hebben we de Lime Stone Cliffs bezocht. In Flin Flon zijn we wezen zwemmen en hebben we de 1e sauna in Canada ontdekt, WAUW daar waren we aan toe zeg! Ook hebben we hier bij de Triftstore (2ehands) 2 warme jassen en een broek gekocht voor 18dollar, lekker warm straks in Churchill! Aangezien we van water (beide vissen) en hiken houden zijn we langs Wekusko Falls gereden en hebben we bij Pisew Falls weer een 2daagse hike gedaan naar de Kwasitchewan Falls. Manitoba’s hoogste watervallen. De 11km langs de Grass River hier naar toe waren zeer ruig, hierdoor liepen we nog geen 2km/uur. Vervolgens 11km terug via Phillips Lake, wederom prachtig weer en een schitterende natuur. Een Bald Eagle vloog vlak langs ons. De nacht voor de hike hoorden we geknaag op en later in de Herbie. Wat het geweest is, waarschijnlijk een eekhoorn. Die had wel trek in onze chips, gedroogde aardappelpuree en een cup a soup! We zijn nu bij onze 2e couchesurfing in Thompson. Ook hier zijn we weer enorm gastvrij ontvangen bij Travis en Becky en hun twee Labradors Cedar en Sequoia. De kaarten voor een 16uurs treinreis naar Churchill liggen al klaar, je kan hier alleen komen per trein of vliegtuig. Op naar de Polar Bears hierover de volgende keer meer….
Liefs van Eddy en Miranda.

• 20 Oktober 2007 - 07:34

Aad En Helen:

Maar hoe is het nu afgelopen met dat zonder benzine staan? Weer prachtige foto's, maar die baard,hmmmmmm.

Groeten.

• 20 Oktober 2007 - 08:17

Bote En Adrie:

Leuk weer eens iets te horen en te bekijken
    verschillende foto's waren voor ons min of meer herkenbaar, hebben in Ont. ook zulke plekjes gezien. Goede reis verder en de groetjes van ons.

• 20 Oktober 2007 - 11:13

Harold En Marielle:

Hey daar,

Weer super mooie foto's zeg, genieten daar of niet??!! Geniet er samen goed van want een jaar is zo voorbij!!!!!!!

Greetz!!!!

• 20 Oktober 2007 - 13:04

Jantien:

Super verhaal weer! Elke keer weer leuk om te lezen. Time flies niet waar... Geniet van Canada en tot later dit jaar! Oh geen couch bij ons hoor, maar een echt bed :) Greetings!

• 20 Oktober 2007 - 15:41

Van Ida:

Machtige foto's zeg!! Pas goed op elkaar en geniet van de canadeese natuur.hier alles best,its getting cooler hier too.We think of you often.

• 20 Oktober 2007 - 16:05

Carl En Henny:

WOW, i cant believe the amount of hikes you two are doing! Glad to see some more pictures and another long adventure story! We see that the Red CANADA sweater is being well used! Cant wait for the polar bear trip story and pictures! All is well here, but not such nice weather as you two! Rain, rain, rain here in BC. Greetings, and well wishes for you both. Love Carl and Henny.

• 21 Oktober 2007 - 09:19

Emmelie:

Haaaaaaa die Eddy en Miranda!!!
    Dikke groeten van Emmelie en geef de Polar Bears a big HUG hihihihihihi.

• 21 Oktober 2007 - 11:34

Marcel & Rennie:

Hey avonturiers

Wat een ontzettend mooie foto's hebben jullie al gemaakt de afgelopen drie maanden! Is ontzettend leuk om te zien! En inderdaad die baard...... een echte grizly? hahahaha. Wat vind jij ervan Miranda? Groetjes!!

• 21 Oktober 2007 - 12:34

Mama En Gerard:

wat zijn het weer geweldige fotoos en wat zien jullie toch veel een geweldig mooi land nou we wensen jullie een hele mooie reis naar de ijsberen en dan horen we wel hoe het gegaan is let goed op elkaar en heel veel liefs uit nijverdal groetjes van mama en gerard

• 21 Oktober 2007 - 13:20

Giny Hartgers:

Wat een prachtig land en wat kunnen wij zo mooi meegenieten.
    Veel plezier en een goede reis verder.
    We blijven jullie volgen.
    Groetjes Giny, Bertus, Jolanda.

• 21 Oktober 2007 - 16:32

Hait En Mem:

Ja prachtig mooi die foto,s,je zou er bijna jaloers op worden ,wat jullie daar allemaal beleven,alleen die halfe naakt foto ,daar zijn wij niet zo weg van,hi hi hi,het lijkt net of zit je aan die boom vastgeketend ,maar verders geen commentaar hoor ,ahoewel die baard????? heb je welles knapper meegemaakt.Maar het heeft om deze tijd ook wel z,n voordeel,nu het daar zo koud word is het wel lekker warm.nou wij zouden zeggen veel plezier deze week ,en hoop dat jullie veel ijsberen mogen zien ,en maak maar weer mooie kiekjes.Zo kunnen wij ook mooi met jullie meegenieten,en denk goed omelkaar .Groetnis en Leafs fan us ut Makkum..

• 21 Oktober 2007 - 22:14

Buurman Erik:

Wauw schitterende foto's. Ed, wel afscheren die baard!!! Dat kan je Miranda toch niet aandoen. En ons bovendien ook niet!

Groetjes...

• 22 Oktober 2007 - 08:40

Mieke&Dick:

Wat een tocht! Volgens ons hebben jullie nog wel twee jaar nodig om alles te verwerken!Wij lezen alles met veel plezier. Mij doet de omgeving heel erg denken aan Goos Bay, waar ik met de Klu diverse malen geweest ben. Inmiddels vermaken wij ons wel in Limburg en Sallandse heuvelrug....mazzelaars.
    Ga lekker door en geniet zoveel mogelijk!!
    Hartelijke groeten,
    Mieke & Dick

• 22 Oktober 2007 - 11:51

Herman En Gerdie:

Alweer prachtige foto's wat zien jullie
    veel mooie natuur.En Eddy wat zie je er
    beeldig uit met baard ha ha!!!.
    p.S We hebben een mooie bruiloft gehad
    we hebben nog een neut op jullie gedronken.Nou nog veel plezier,we kijken
    alweer uit naar de nieuwe foto,s

Groetjes Herman,Gerdie
    Wilbert en Rosalie

• 22 Oktober 2007 - 20:00

Gerlof EnCarla:

Hey wereldreizerigs, wat allemachtige mooie fotoos hoor, wij genieten ook echt met jullie mee hoor!! Het is elke keer weer een verrassing ook voor ons, wat jullie weer meegemaakt hebben?? en het is elke keer weer een hele boel hoor. Straks weeer bij de ijsberen eng hoor. PAS maar goed op elkaar,We zouden zeggen lekker genieten van zo mooi land en heeel veeel plezier en natuurlijk weer tot de volgende fotooos by by een dikke groet van uit NIJVERDAL Gerlof en Carla

• 23 Oktober 2007 - 08:39

TJC:

Heerlijk meegenoten.
    Wat een bijzondere periode!!
    Beginnen jullie al te missen:)...maar ook wij zien je liever zonder baard.
    Liefs ons 3en

• 23 Oktober 2007 - 15:16

Jeroen:

oke ook ik sluit me bij het rijtje aan...
    Vind het fantastisch voor jullie,wat jullie allemaal zien en nog te zien krijgen.
    En mede door dit medium voor iedereen die het interesseerd mooi te volgen.
    Zeg en Eddy...die baard fijn staan laten tot thuiskomst al is het alleen al om de familie op te naaien ha ha.
    Pas goed op jullie zelf en have fun!
    Groet Jeroen

• 24 Oktober 2007 - 10:27

Jan En Jannie:

hoi eddy en miranda, geweldig wat een mooie fotos, wat jullie allemaal daar beleven, dat neemt geen mens jullie meer af, veel plezier nog, pas goed op elkaar!veel liefs van ons, geniet vooral!

• 26 Oktober 2007 - 16:46

Weempjes:

Toppie al die foto s en die verslagen!
    Als we dat zo bekijken komen jullie eerst nog niet terug.
    Hier verder alles goed, de kids groeien als kool en beginnen ook al flink wat onzin uit te kramen.
    We hopen dat jullie samen nog veel plezier hebben en nog veel moois beleven!
    We houden jullie in de gaten!!!!

Groetjes: Sander Ilse Jolanda Marcel!

• 30 Oktober 2007 - 21:57

Tracy:

Lieve Miranda en Eddy,
    Vandaag jullie site eens goed bestudeerd. Wat hebben jullie al veel moois gezien de afgelopen 3 maanden. Schitterende fotoos!!! Leuk om jullie daar ook op te zien. Dan merk ik wel dat ik je toch aardig mis hier op het werk!!! Die heerlijke droge kop van Miranda, moest ik altijd om lachen.
    Het gaat jullie wel goed zo te zien. En wat een mooie verhalen. Het schrijven daarvan is ook een hele kunst.
    Geniet er inderdaad van met zijn tweetjes!
    Miranda je work-out foto is erg indrukwekkend, waar al die pilatus oefeningen al niet goed voor zijn!!
    Enne, Eddy alle commentaar op je baard,.......ik vind het geweldig staan!!
    Dikke zoenen, Tracy

• 01 November 2007 - 09:49

Jeroen Bakx:

Hoi Eddy en Miranda,

Net al jullie berichtjes gelezen en het ziet er allemaal echt gaaf uit zeg.
    Nog bedankt voor jullie kaart, goed zeg dat jullie daaraan gedacht hebben. Inmiddels ben ik dus zo'n maand getrouwd en tot nu toe gaat alles nog goed. Haha. We zijn ook nog naar de Filippijnen gegaan voor een klein maandje en dat was echt heel leuk. Mooie "bounty" eilanden en goede huwelijksreis bestemming. Nu geniet ik nog van de laatste daagjes verlof voordat ik maandag weer begin.
    Veel plezier en succes daar.
    Tot de volgende keer.

Groetjes

Jeroen

• 02 November 2007 - 09:03

Agnes En Jan :

we hebben jullie prachtige fotoos ook met plezier bekeken,want jan wil liever niet met de caravan naar het buitenland ,en met deze moderne technieken,reist hij heel amerika met jullie mee. en ik ook natuurlijk .heel veel wandel plezier, zondagavond gaan we weer naar rieni en gerard om te kaarten,en dat vinden we altijd heel gezellig
    groetjes jan en agnes

• 04 November 2007 - 16:58

Rob En Anita:

He hallo reizigers,
    Hebben jullie site doorgekregen van Leandra. In één woord geweldige foto's hebben ze allemaal goed bekeken en wat leuk om jullie belevenissen te kunnen lezen.
    Krijg acuut weer heimwee naar Australie, je beleeft zo ook je eigen reis weer.
    We blijven jullie vanaf nu op de voet( hahaha) volgen.
    Liefs en dikke knuffel Rob en Anita

• 06 November 2007 - 12:43

Marije:

Hee lieve Miranda,
    Wat een gave kaart!!! echt zo mooi!!! Het ziet er zo gaaf uit daar, en al je verhalen, om jaloers op te worden...hahah!! Maar hoe gaat het verder, lekker aan het genieten??!! (stomme vraag natuurlijk!) Maar van dat emigreren, lijkt me een goed plan. Start jij daar met het opzetten van een "oak three" (Eikenboom)??!! Dan kom ik wel daarheen als ik genoeg centjes heb gespaard hoor!!...hahah! Nog veel plezier en leuk al die mailtjes en fotokaarten!!!!

DIKKE TUUUUT!!!

Marije

• 08 November 2007 - 18:10

Adrie Nijhof:

Jeetje Keetje wat indrukwekkend. Ik sta "triplex" van alle verhalen en van de prachtige foto's. Erg mooi zo'n belevenis! Genieten jullie er nog maar lekker van en heel veel plezier. Houd jullie taai. Groeten Adrie.